Επόμενος σταθμός, Μανιάτικα. Τις ημέρες αυτές ο μετροπόντικας που κατασκευάζει την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά «ξεκουράζεται» στη Νίκαια, προκειμένου να συντηρηθεί και να συνεχίσει τη διαδρομή του. Το έργο που θα αλλάξει τη ζωή των κατοίκων μεγάλων δήμων του Πειραιά συνεχίζει μέσα σε δύσκολους καιρούς να προχωρεί, με μια μικρή μόνο καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα που τοποθετεί την ολοκλήρωσή του στο 2018.
Τον σταθμό της Νίκαιας επισκέφθηκε προχθές η επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Corina Cretu, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το τρέχον ΠΕΠ Αττικής και θα συνεχίσει στο νέο ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με την ενημέρωση που δόθηκε από την εταιρεία Αττικό Μετρό στην επίτροπο, ο μετροπόντικας έφθασε πριν από ένα μήνα στη Νίκαια και το διάστημα αυτό αποσυναρμολογείται προκειμένου να συντηρηθεί. Κατόπιν θα συνεχίσει την πορεία του προς τον σταθμό Μανιάτικα (842 μέτρα από τη Νίκαια), όπου αναμένεται να φθάσει έως το τέλος του 2015. Κατόπιν, αφού διανύσει 1.211 μέτρα, θα συνεχίσει μέχρι τον σταθμό Πειραιά (μπροστά από την είσοδο του σταθμού των ΗΣΑΠ). Και μετά θα συνεχίσει προς τον τερματικό σταθμό, στο Δημοτικό Θέατρο (712 μέτρα). Τα τελευταία 460 μέτρα της σήραγγας θα κατασκευαστούν με συμβατικά μέσα, μέσω υπόγειας εκσκαφής.
Να σημειωθεί ότι η σήραγγα στο μετρό της Αθήνας είναι μονής τροχιάς, δηλαδή και οι δύο κατευθύνσεις περνούν από την ίδια σήραγγα. Επομένως χρησιμοποιείται ένας μετροπόντικας με κεφαλή διαμέτρου 9,5 μέτρων, έναντι των δύο μετροποντίκων με κεφαλή 6,5 μέτρων στο μετρό της Θεσσαλονίκης (όπου οι δύο κατευθύνσεις θα κινούνται σε ξεχωριστές σήραγγες).
Δύσκολες συνθήκες
Οι προσπάθειες των μηχανικών του αναδόχου του έργου (κοινοπραξία J&P Αβαξ, Ghella SPΑ, Alstom Transport SA) και της εταιρείας Αττικό Μετρό εστιάζονται στον σταθμό του μετρό στον Πειραιά, το πιο απαιτητικό τεχνικά σημείο της επέκτασης. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνθήκες έχουν αποδειχθεί δυσκολότερες από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί, οδηγώντας σε μερικό ανασχεδιασμό και συνεπώς σε καθυστέρηση (περίπου 8 μηνών) την ολοκλήρωση του έργου, που τοποθετείται πλέον στο 2018. Ο σταθμός Πειραιά θα κατασκευαστεί κάτω από τη στάθμη της θάλασσας: για τον λόγο αυτό οι διαφραγματικοί τοίχοι, δηλαδή το πρώτο κέλυφος του σταθμούν θα φθάσουν σε βάθος 40 μέτρων, 15 μέτρα πιο κάτω από τη σήραγγα. Οι τοίχοι θα λειτουργήσουν ως φράγμα, απορροφώντας την πίεση που ασκεί το νερό από τα πλάγια.
Να σημειωθεί ότι σήμερα στο έργο απασχολούνται περισσότεροι από 800 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων και μέχρι την ολοκλήρωσή του θα φθάσουν τους 2.000. Με τη λειτουργία της επέκτασης, θα συναντώνται στο λιμάνι του Πειραιά οι γραμμές των ΗΣΑΠ, του μετρό, του προαστιακού και (εκτός εκπλήξεων) του τραμ, δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην πρωτεύουσα. Η επέκταση (7,6 χλμ. σήραγγας, 6 σταθμοί) έχει προϋπολογισμό 748 εκατ. ευρώ και με τη λειτουργία της αναμένεται να εξυπηρετεί ημερησίως περισσότερους από 130.000 πολίτες.
Πηγή: kathimerini.gr