Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Στην «απόχη» τα ΙΧ χωρίς ΚΤΕΟ


Η επιτροπή αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μελετά τη μείωση αρκετών προστίμων, μεταξύ των οποίων και αυτού για τα ΚΤΕΟ Με την... κατ' οίκον αποστολή σημειωμάτων σε όσους το έχουν αμελήσει φιλοδοξεί η κυβέρνηση να λύσει το χρονίζον πρόβλημα των ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων και δικύκλων αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική διασύνδεση των ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα.



Η επιτροπή αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μελετά τη μείωση αρκετών προστίμων, μεταξύ των οποίων και αυτού για τα ΚΤΕΟ
Την ίδια στιγμή, όπως προκύπτει από τη λίστα μέτρων που απέστειλε η χώρα μας, εξετάζεται η αλλαγή της νομοθεσίας ώστε οι οδηγοί να μπορούν να προσέρχονται στα ΚΤΕΟ πληρώνοντας μικρότερο ή και καθόλου πρόστιμο σε περίπτωση που είναι εκπρόθεσμοι. Στόχος είναι η συλλογή ποσού που μπορεί να φτάσει έως και τα 190 εκατομμύρια ευρώ.
Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία υπολογίζεται ότι σήμερα στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν τουλάχιστον 2 εκατομμύρια οχήματα που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ, ενώ και ο αριθμός των δικύκλων που δεν έχουν ελεγχθεί φτάνει το 1 εκατομμύριο.
Ηδη τα τελευταία δύο χρόνια έχουν διασυνδεθεί ηλεκτρονικά με τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών τα 17 δημόσια και τα 175 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στην Ελλάδα. Πλέον κάθε έλεγχος οχήματος περνά σε ένα ηλεκτρονικό αρχείο.
Στην «απόχη» τα ΙΧ χωρίς ΚΤΕΟ
Αποτέλεσμα είναι η τήρηση δύο παράλληλων αρχείων, αυτό που περιλαμβάνει όλες τις άδειες κυκλοφορίας που βρίσκονται σε ισχύ και ενός δεύτερου που περιλαμβάνει τα στοιχεία των οχημάτων που έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο. Από τη λειτουργία μίας εφαρμογής που θα συνδέει αυτά τα δύο αρχεία αναμένεται να προκύψει ο ακριβής αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων.
Ωστόσο προκειμένου να γνωρίζουν οι αρμόδιοι εκτός από το πόσα, και ποια είναι τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ώστε να ειδοποιήσουν τους ιδιοκτήτες τους, θα πρέπει τα αρχεία αυτά να διασυνδεθούν και με τις εφορίες προκειμένου να εντοπιστούν οι διευθύνσεις των ιδιοκτητών τους.
Κι αυτό γιατί υπολογίζεται ότι περισσότεροι από τους μισούς κατόχους οχημάτων δεν αλλάζουν την άδεια κυκλοφορίας τους κάθε φορά που αλλάζουν διεύθυνση.
Αλλαγές σε πρόστιμα
Την ίδια στιγμή εδώ και αρκετό καιρό η επιτροπή αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μελετά τη μείωση αρκετών προστίμων μεταξύ των οποίων και αυτού για τα ΚΤΕΟ.
Σήμερα το πρόστιμο που επιβάλλεται από την Τροχαία σε περίπτωση εντοπισμού ανέλεγκτου οχήματος είναι 400 ευρώ και πέφτει στο 1/8 δηλαδή 50 ευρώ εάν πληρωθεί εντός δέκα ημερών και προσκομιστεί από τον ιδιοκτήτη το δελτίο τεχνικού ελέγχου. Στην περίπτωση των επιβατικών δεν αφαιρούνται στοιχεία κυκλοφορίας. Στα φορτηγά όμως το πρόστιμο της Τροχαίας μπορεί να μειωθεί μόνο στο μισό, ενώ αφαιρούνται και οι πινακίδες.
Μείωση εξετάζεται και για το πρόστιμο που επιβάλλεται για τη μη έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων, το οποίο σήμερα φτάνει τα 200 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης δεν εντοπιστεί από την Τροχαία αλλά θελήσει από μόνος του να περάσει το όχημά του από εκπρόθεσμο έλεγχο εκτός από το παράβολο, που φτάνει τα περίπου 40 ευρώ, θα κληθεί να πληρώσει και προσαύξηση που για τα επιβατικά ανέρχεται σε 16 ευρώ για καθυστέρηση έως 30 ημέρες, 33 ευρώ για καθυστέρηση από 30 μέρες έως έξι μήνες και 72 ευρώ για καθυστέρηση από έξι μήνες και πάνω.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Πηγή :  ethnos.gr