Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

Βιβλιοθήκη Κυθήρων : Ο Γ.Δρυμωνιάτης στον ΙΑΝό για την π.ν.π.*

ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ
Κάθε φορά που επιστρέφω στην πατρίδα,
πρωτοπερνώ από τον τάφο εκείνο
που έκρυψε ’δω και καιρό βαθιά του
των πρώτων ημερών μου όλο το κάλλος.
«Μάνα… Πατέρα… είσαστε καλά;», ερωτώ.
(Καλά φαίνεται νά’ναι).

Κάθε φορά σταλάζει ένα δάκρυ μου στο μάρμαρο,
λαδώνονται τα χέρια απ’ το καντήλι,
μοσχοβολά λιβάνι ο γύρω ουρανός.
Τους αγαπώ διαρκώς. Χαμογελά ο τάφος.
«Μάνα… Πατέρα… είσαστε καλά;», ερωτώ.
(Καλά φαίνεται νά’ναι).

Κάθε φορά απ’ τις πατούσες μου πετιούνται
ρίζες σκληρές, που εισχωρούν βαθύτερα
απ’ τα θεμέλια αυτού του άσπρου τάφου.
Ριζοβολώ. Ριγώ. Εδώ πατρίδα ελπίδα!
«Μάνα… Πατέρα… είσαστε καλά;», ερωτώ.
(Καλά φαίνεται νά’ναι).

Χέρια κλαδιά.
Κορμί κορμός.
Αειθαλής η φυλλωσιά ψυχή μου.
Όλη μου η γη μια σπιθαμή.
Όλη η ζωή δυο δρασκελιές. Έι! παιδιά,
όλος ο κόσμος μας εδώ, γύρω απ’ αυτόν τον τάφο.

«Μάνα… Πατέρα… είσαστε καλά;», ερωτώ ξανά.
(Πολύ καλά φαίνεται νά’ναι. Πολύ καλά, πολύ καλά,
στην πατρίδα που κοιμούνται αγκαλιά
κι έρχονται τα παιδιά και γύρω-γύρω,
γύρω τους, κι ευτυχισμένα χαχανίζουν.)

ΣΗΜ.: Το ποίημα ανήκει στη συλλογή του Γιώργου Π. Κασιμάτη (Γιώργη Δρυμωνιάτη) «Της μικρής πατρίδας αίματα κι έρωτας».
Ευχαριστούμε το ΤΣΙΡΙΓΟ FM για την παραχώρηση της φωτογραφίας.
* Π.Ν.Π.: Παγκόσμια Νύχτα Ποίησης

Πηγή : Kythera Library (facebook)